Gijs Faeseler
De stap naar een eigen webshop
Naast de grotere projecten merkt Anlag dat er ook veel kleine bestellingen binnenkwamen. “Voor standaardproducten zoals lekbakken weten klanten vaak precies wat ze nodig hebben. Daar wilden we het bestelproces eenvoudiger voor maken, zowel voor hen als voor ons”, vertelt Gijs Faeseler.
Om dit proces eenvoudiger te maken besloot Anlag om een webshop te starten. “Het idee was: klanten kunnen snel en eenvoudig bestellen wat ze nodig hebben en wij kunnen efficiënter werken. We hebben meerdere partijen benaderd, maar TendenZ sprong er voor ons uit. Dit kwam vooral doordat ze onze webshop direct konden koppelen aan ons Act! CRM-systeem.”
Volgens Gijs Faeseler is de koppeling tussen de webshop en Act! CRM uniek: “We wilden graag dat bestaande klanten kunnen inloggen, hun eigen prijzen kunnen zien en op rekening kunnen kopen. TendenZ had daar een slimme oplossing voor terwijl andere partijen Act! helemaal niet kenden en dan wordt het al snel omslachtig en duur.”
Van eerste idee tot livegang
De samenwerking begon met het bouwen van de webshop. “Dat ging snel en soepel”, vertelt Gijs Faeseler. “Tobias dacht vanuit zijn rol als developer bij TendenZ goed met ons mee over de inrichting en mogelijkheden. Natuurlijk moesten we daarna zelf aan de slag met het vullen van de webshop en dat kost behoorlijk wat tijd. Maar daar had Tobias ons ook al voor gewaarschuwd. Inmiddels hebben we daar een collega voor vrijgemaakt die er twee dagen per week aan werkt en het begint nu echt te lopen.”
Ook over het gebruiksgemak voor de medewerkers van Anlag zelf is goed nagedacht vertelt Gijs Faeseler: “We werken met productinformatie van leveranciers die we via CSV-bestanden kunnen importeren. Tobias heeft gezorgd dat we die bestanden direct kunnen inlezen. Dat scheelt enorm veel handmatig werk en maakt prijsupdates ook een stuk eenvoudiger.”
Een betrouwbare partner voor de lange termijn
Naast de webshop en Act! CRM verzorgt TendenZ inmiddels ook de volledige IT-omgeving van Anlag. “We gebruiken Act! al sinds 2017 en daarin leggen we alles vast: klantcontacten, offertes of afspraken”, vertelt Gijs Faeseler. “En doordat we veel op pad zijn, is het handig als collega’s elkaars werken kunnen inzien en overnemen. Dat werkt voor ons nu gewoon heel goed.”
Ook de IT-omgeving van Anlag wordt door TendenZ beheert: “Of het nu om werkplekken gaat, netwerkbeheer of beveiliging, TendenZ schakelt snel en we krijgen altijd snel antwoord op vragen. Het is gewoon heel prettig om met verschillende experts te kunnen sparren, je merkt namelijk echt dat TendenZ die kennis in huis heeft.”
Meedenken en maatwerk
Wat TendenZ voor Anlag onderscheidt van andere partijen? “Er wordt echt meegedacht. We hadden een idee hoe het eruit moest zien, maar dat was gebaseerd op webshops die we kenden. TendenZ heeft ons geholpen om dat idee om te zetten naar iets dat écht past bij onze producten en klanten. Geen standaardoplossing, maar maatwerk.”
Gerelateerde klantverhalen
Bouw & industrie
Remote Desktop
Bouw & industrie
IT-beheer