Klantverhalen

“Dankzij TendenZ kunnen we vanuit Zuid-Afrika, Portugal, Spanje en Nederland allemaal bij dezelfde informatie”
Voor een internationaal opererende organisatie zoals Schmidt Global Relocations is een goed werkende IT-infrastructuur een must. TendenZ is voor de in Woudenberg gevestigde onderneming al jarenlang een full-service IT-leverancier. CFO Peter Segaar: “Waar we ook zijn, met onze laptops, tablets en telefoons kunnen we altijd allemaal bij de noodzakelijke informatie.”
Logo
Afbeelding
"Dat maakt dat we zo tevreden zijn: een fout of storing kan heel irritant zijn, maar uiteindelijk gaat het erom of zoiets adequaat wordt opgelost. TendenZ neemt zijn verantwoordelijkheid."

Peter Segaar

CFO


Zo’n achtduizend internationale verhuizingen verzorgen de zestig medewerkers van Schmidt Global Relocations per jaar. En dat zijn niet alleen maar verhuizingen van en naar Nederland. Sterker nog, dat aandeel is op het totaal hooguit een half procent, vertelt CFO Peter Segaar. “We verhuizen de inboedels van mensen all over the world: van Singapore naar Los Angeles, van Auckland naar Dubai – je kunt het zo gek niet bedenken of we doen het. Daarbij gaat het wel uitsluitend om niet-levende goederen; we vervoeren geen dieren en planten.”

 

Internationale verhuizingen worden vanuit Woudenberg voorbereid, begeleid en afgehandeld
De verhuizingen binnen ‘groot Europa’ verzorgt de organisatie, gevestigd in Woudenberg, in principe met een van de zeven eigen vrachtwagencombinaties. Het intercontinentaal transport verloopt via een groot netwerk van vaste partners over de hele wereld. En dat wordt allemaal vanuit Woudenberg minutieus voorbereid, begeleid en afgehandeld.

 

Onder alle omstandigheden zorgt Schmidt Global Relocations voor een veilig en tijdig transport
Daarbij zorgen actualiteiten dichtbij en ver weg altijd wel weer voor uitdagingen, legt Peter uit. “In 2021 hadden we bijvoorbeeld de blokkade in het Suezkanaal. Op het ogenblik spelen de boerenprotesten in Europa een rol. En tijdens de Europese winter heb je bijvoorbeeld in bergachtig gebied soms te maken met extreme weersomstandigheden, waardoor bepaalde locaties moeilijk of niet te bereiken zijn. Onze afdeling planning zorgt er, te midden van al die omstandigheden, altijd weer zo goed mogelijk voor dat de inboedel van verhuizers veilig en tijdig van A naar B wordt verplaatst.”

 

TendenZ is voor Schmidt Global Relocations een full-service IT-leverancier
Al sinds een jaar of tien is TendenZ voor Schmidt Global Relocations de totaalleverancier van het gehele IT-plaatje. “Ons mailverkeer, de servers, het hele cloudverhaal, hardware en software, Act! CRM, het beheer, de beveiliging – ze zijn echt een full-service IT-leverancier. En dat is ook precies de reden waarom we met TendenZ werken: wij zijn heel goed in internationaal verhuizen, en daar hebben we een goed werkende IT-omgeving voor nodig. Maar van dat laatste hebben we nu eenmaal wat minder verstand.”

 

Elke maand komt een IT-consultant van TendenZ bij Schmidt Global Relocations op bezoek
Daar komt de kennis en kunde van TendenZ goed van pas. Eens per maand komt er bij Schmidt Global Relocations een IT-consultant van TendenZ langs. Alle issues die er op het vlak van IT of Act! CRM zijn, worden die dag besproken en waar mogelijk afgehandeld. “Dat gaat dan om zaken die soms even kunnen wachten. Hebben we een acuut probleem, bijvoorbeeld een collega die niet in z’n systeem kan, dan bellen we de helpdesk van TendenZ. Problemen worden dan in de regel direct verholpen.”

 

Bij personele uitbreiding zorgt TendenZ ervoor dat alle IT-voorzieningen klaarstaan
Het personeelsbestand van de gestaag groeiende organisatie wordt ondertussen nogal eens met een nieuwe medewerker uitgebreid. Op zo’n moment zorgt TendenZ ervoor dat alles op het gebied van IT wordt geregeld: er is een laptop, de wachtwoorden zijn ingesteld, autorisaties worden in orde gemaakt en nieuwe medewerkers hebben toegang tot systemen.

 

Dankzij een tweede server draait de IT-omgeving van Schmidt Global Relocations weer naar wens
Juist omdat TendenZ bij de Woudenbergse onderneming zo’n omvangrijke taak heeft als het aankomt op IT, gaat er natuurlijk ook weleens wat mis. “Maar”, zegt Peter, “dat wordt dan ook altijd gecorrigeerd. Zo meldde TendenZ ons op een gegeven ogenblik dat onze server overbelast raakte. Ze kwamen toen met het idee om een tweede server te plaatsen. Ongeveer de helft van het team werd overgeplaatst naar die server. In het begin leverde dat een aantal kinderziektes op, maar die werden vervolgens ook weer snel verholpen. Dat maakt dat we zo tevreden zijn: een fout of storing kan heel irritant zijn, maar uiteindelijk gaat het erom of zoiets adequaat wordt opgelost. TendenZ neemt zijn verantwoordelijkheid.”

 

Voor een internationaal opererende organisatie is een goed werkende IT-infrastructuur onmisbaar
Bij een bedrijf dat internationaal opereert, is het onvermijdelijk dat er ook internationaal wordt gewerkt. Op dat vlak levert TendenZ een relevante bijdrage, zegt Peter, namelijk: de infrastructuur. “We werken helemaal in de cloud. Op het ogenblik zit ik zelf in Spanje te werken. Maar we hebben ook collega’s in Portugal en Zuid-Afrika. Daarnaast zijn er collega’s die geregeld vanuit huis werken. Toch zijn we allemaal geconnect en opereren we via hetzelfde systeem. In principe verloopt alles via de cloud, van ons boekhoudpakket tot Act! CRM toe. Waar we ook zijn, met onze laptops, tablets en telefoons kunnen we allemaal bij de noodzakelijke informatie. Dat werkt allemaal uitstekend.”

 

TendenZ heeft al heel wat features ontwikkeld en in Act! CRM geïntegreerd
Met Act! CRM heeft Schmidt Global Relocations al jaren goede ervaringen. “Al onze klanten zitten in het systeem, alle gesprekken worden erin vastgelegd en alles wat er bij onze internationale verhuizingen komt kijken: wat er verhuisd moet worden, wanneer, speciale afspraken, de bereikbaarheid van locaties, noem maar op. Het systeem sluit op veel gebieden naadloos bij onze bedrijfsvoering aan. Soms lopen we ergens tegenaan. Dan nemen we contact op met TendenZ en leggen we het probleem voor. In veel gevallen kan TendenZ dan een speciale feature ontwikkelen en integreren in Act! CRM. Er zijn wat dat betreft al heel wat verzoeken van ons ingewilligd.”


Gerelateerde klantverhalen

Is jouw IT-infrastructuur klaar voor de toekomst?